REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO
§ 1. Podstawy prawne funkcjonowania i nazwa Ośrodka
- Niniejszy regulamin organizacyjny ustanowiony jest dla podmiotu leczniczego w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U.2023.991 t. j.) – spółki pod firmą Juzo Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
zarejestrowanej w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000887621 z siedzibą w Warszawie (03-982) przy ulicy Kosmatki 8, REGON 387988164, NIP 9522214383 (dalej
„Podmiot leczniczy”), w zakresie w jakim Spółka wykonuje działalność leczniczą. - Podmiot leczniczy wpisany jest do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą w księdze rejestrowej o numerze 000000263290.
- Podmiot leczniczy prowadzi zakład leczniczy pod nazwą Ośrodek Diagnostyczno-Edukacyjny Zaburzeń Spływu Chłonnego i Żylnego – JCC (dalej jako: „Ośrodek”).
- Podmiot leczniczy działa i prowadzi działalność leczniczą na podstawie obowiązujących aktów prawnych, w tym w szczególności:
1) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U.2023.991 t. j.) oraz aktów wykonawczych, wydanych na podstawie delegacji zawartych w w/w ustawie;
2) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.2022.1876 t. j. ze zm.);
3) ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U.2022.1731 t. j. ze zm.).
– oraz niniejszego regulaminu organizacyjnego.
§ 2. Przedmiot i obowiązywanie regulaminu
- Niniejszy regulamin określa:
1) cele i zadania Ośrodka,
2) rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
3) strukturę organizacyjną Ośrodka, organizację i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych,
4) warunki współdziałania komórek organizacyjnych Ośrodka, a także sposób kierowania nimi,
5) miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych,
6) organizację i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych przez Ośrodek, nieodpłatnie i odpłatnie oraz wysokość opłat za świadczenia zdrowotne udzielane za całkowitą lub częściową odpłatnością,
7) warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych,
8) zasady udostępnienia dokumentacji medycznej,
9) prawa i obowiązki pacjenta,
10) ogólne przepisy porządkowe. - Regulamin obowiązuje:
1) wszystkie osoby zatrudnione przez Ośrodek w ramach prowadzonej działalności leczniczej, niezależnie od podstaw prawnych zatrudnienia;
2) wszystkich pacjentów, którym udzielane są świadczenia zdrowotne.
§ 3. Cele i zadania Ośrodka
- Podstawowym celem Ośrodka jest udzielanie świadczeń zdrowotnych oraz promocja zdrowia przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa.
- Do podstawowych zadań Ośrodka należy:
1) udzielanie świadczeń zdrowotnych, w sposób zgodny z przyjętymi standardami postępowania oraz sprzyjający sprawnemu rozpoznaniu i leczeniu pacjentów,
2) udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
3) prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej,
4)prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej,
5) wnioskowanie w sprawach zaopatrzenia w środki pomocnicze i przedmioty ortopedyczne,
6) współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi służby zdrowia, szkołami, zakładami pracy, organizacjami i stowarzyszeniami,
7) orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
8) inne zadania zlecone przez Kierownika Ośrodka, o którym mowa w § 12 poniżej.
§ 4. Rodzaj oraz zakres świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Ośrodek
1. Ośrodek udziela świadczeń zdrowotnych w rodzaju ambulatoryjnej opieki specjalistycznej z zakresu chorób naczyń oraz w rodzaju zaopatrzenia w wyroby medyczne.
2. W zakresie wskazanym w ust. 1 powyżej udzielane świadczenia zdrowotne mają charakter kompleksowy. W sytuacji, gdy Ośrodek nie jest w stanie zapewnić niezbędnej kompleksowości w ramach udzielanego świadczenia, bądź wymagana jest konsultacja specjalistyczna, osoba udzielająca świadczeń udziela pacjentowi informacji o podmiotach wykonujących działalność leczniczą, które mogą udzielić świadczeń w zakresie wymaganym w danym przypadku.
§ 5. Struktura organizacyjna oraz zadania komórek organizacyjnych Ośrodka
- W ramach przedsiębiorstwa Ośrodka funkcjonuje jedna jednostka organizacyjna – Ośrodek Diagnostyczno-Edukacyjny Zaburzeń Spływu Chłonnego i Żylnego – JCC.
- W skład jednostki organizacyjnej przedsiębiorstwa Ośrodka, o której mowa w ust. 1 powyżej, wchodzi:
1) komórka organizacyjna w postaci Poradni chorób naczyń,
2) komórka organizacyjna w postaci Pracowni USG,
3) komórka organizacyjna w postaci Pracowni limfografii barwnikowej,
4) komórka organizacyjna w postaci Punktu zaopatrzenia w środki pomocnicze,
5) komórka organizacyjna w postaci Punktu zaopatrzenia w środki ortopedyczne. - Do zadań wszystkich komórek organizacyjnych Ośrodka należy:
1) udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie wskazanym w $4 powyżej,
2) prowadzenie na bieżąco dokumentacji medycznej pacjentów, zgodnie z obowiązującymi
w tym zakresie przepisami prawa,
3) zapewnienie udzielania świadczeń zdrowotnych według najlepszej woli i wiedzy, z należytą sumiennością i rzetelnością, jak również z poszanowaniem obowiązujących w tym zakresie procedur,
4) stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych i dążenie do utrzymania wysokiej sprawności zawodowej osób udzielających świadczeń zdrowotnych pacjentom,
5) racjonalne i efektywne gospodarowanie lekami i wyrobami medycznymi,
6) zapewnienie prawidłowej obsługi i konserwacji sprzętu medycznego, z dbałością o właściwe wyposażenie,
7) zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych. - Poza strukturą opisaną powyżej w ust. 1 i 2 niniejszego paragrafu, w Ośrodku funkcjonuje komórka obsługi administracyjnej, do której zadań należy:
1) planowanie świadczeń profilaktyczno-leczniczych,
2) rejestrowanie pacjentów,
3) wydawanie wyników badań,
4) obsługa finansowa,
5) archiwizacja dokumentacji medycznej oraz wydawanie jej osobom uprawnionym w porozumieniu z lekarzem prowadzącym,
6) pomoc w przygotowaniu niezbędnych zestawień i sprawozdań,
7) zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych. - Kierownikiem wszystkich komórek organizacyjnych Ośrodka jest Kierownik Ośrodka, o którym mowa w § 12 poniżej.
§ 6. Warunki współdziałania komórek organizacyjnych Ośrodka oraz sposób kierowania nimi
- Poszczególne komórki organizacyjne Ośrodka oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Ośrodka pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, jak również administracyjno-gospodarczym.
- Współdziałanie komórek organizacyjnych odbywa się w szczególności poprzez udzielanie wzajemnych porad i konsultacji, jak również współkorzystanie i zapewnienie niezbędnego sprzętu medycznego i pomieszczeń – z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
- Za prawidłowe współdziałanie komórek organizacyjnych odpowiedzialny jest Kierownik Ośrodka, o którym mowa w § 12 poniżej bądź osoby wyznaczone przez Kierownika Ośrodka.
§ 7. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne udzielane są przez Ośrodek w ramach Poradni chorób naczyń, Pracowni USG, Pracowni limfografii barwnikowej, Punktu zaopatrzenia w środki pomocnicze oraz Punktu zaopatrzenia w środki ortopedyczne zlokalizowanych w Warszawie (03-982) przy
ulicy Kosmatki numer 8. - W szczególnie uzasadnionych przypadkach świadczenia mogą być wyjątkowo udzielane w miejscu pobytu pacjenta zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie procedurami.
- W przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, miejscem udzielania świadczeń jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń.
§ 8. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Ośrodek organizuje udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie określonym w niniejszym regulaminie z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w Poradniach w sposób gwarantujący pacjentom najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są przez Ośrodek w terminie ustalonym z pacjentem w trakcie rejestracji. Wyjątkowo świadczenia zdrowotne mogą być udzielane w dniu zgłoszenia się przez pacjenta, bez konieczności uprzedniej rejestracji.
- Ośrodek nie może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia. W stanach nagłych świadczenia udzielane są niezwłocznie.
- Rejestracja pacjentów odbywa się na podstawie zgłoszenia:
1) osobistego lub za pośrednictwem upoważnionej osoby trzeciej;
2) telefonicznego – pod numerem telefonu: +48 22 114 00 66;
– z wyznaczeniem dnia i godziny realizacji świadczenia zdrowotnego. - Świadczenia zdrowotne udzielane są w możliwie krótkich terminach. Pacjent ma prawo do wyboru dogodnego dla siebie terminu udzielenia świadczenia zdrowotnego spośród dostępnych terminów.
- Ośrodek może udzielać świadczeń zdrowotnych zarówno odpłatnie, jak również nieopłatnie, przy czym w czasie przeznaczonym na udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych Ośrodek nie udziela świadczeń odpłatnych.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są nieodpłatnie w przypadku zawarcia przez Ośrodek umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych z Narodowym Funduszem Zdrowia. Świadczenia udzielane nieodpłatnie dotyczą świadczeń w zakresie objętym umową z Narodowym Funduszem Zdrowia, na rzecz osób uprawnionych do otrzymania tego rodzaju świadczeń.
- Udzielanie świadczeń w zakresie objętym umową z Narodowym Funduszem Zdrowia następuje po weryfikacji prawa danej osoby do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
- W razie wystąpienia okoliczności uniemożliwiających Ośrodkowi udzielenia świadczenia zdrowotnego w terminie ustalonym z pacjentem, Ośrodek niezwłocznie zawiadomi o tym danego pacjenta telefonicznie lub w inny dostępny sposób o zmianie tego terminu.
- Wszystkie świadczenia zdrowotne, bez względu na sposób ich finansowania, udzielane są pacjentowi z należytą starannością, zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej oraz zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie procedurami.
- Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane wyłącznie przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom sanitarnym.
- Osoby wykonujące zawód medyczny w Ośrodku nie mogą odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia.
- W trakcie udzielanych przez Ośrodek świadczeń zdrowotnych pacjent ma prawo do uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu oraz proponowanych metodach leczenia. W tym celu osoba udzielająca świadczeń zdrowotnych w ramach działalności leczniczej Ośrodka przeprowadza niezbędne badania, określa rozpoznanie problemu zdrowotnego lub dysfunkcji organizmu pacjenta oraz ustala plan leczenia lub terapii.
- Niezbędne dla procesu leczenia (w zakresie udzielanych świadczeń zdrowotnych) badania diagnostyczne, które nie mogą być wykonane bezpośrednio przez Ośrodek, mogą być wykonywane w innych podmiotach leczniczych. W tym celu pacjent jest każdorazowo informowany o miejscu, w którym tego rodzaju badanie diagnostyczne jest wykonywane.
- Świadczenia zdrowotne udzielane w ramach działalności leczniczej Ośrodka podlegają bezwzględnemu obowiązkowi uwzględnienia ich w dokumentacji medycznej pacjentów.
§ 9. Organizacja procesu udzielania odpłatnych świadczeń zdrowotnych oraz wysokość opłat
1. Do przebiegu procesu udzielania odpłatnych świadczeń zdrowotnych stosuje się odpowiednio regulacje zawarte w § 8 powyżej.
2. Udzielanie odpłatnych i nieodpłatnych świadczeń zdrowotnych organizowane jest z poszanowaniem zasad równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej.
3. Ośrodek może udzielać świadczeń zdrowotnych zarówno odpłatnie, jak również nieopłatnie, przy czym w czasie przeznaczonym na udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych Ośrodek nie udziela świadczeń odpłatnych.
4. Ośrodek udziela odpłatnych świadczeń zdrowotnych zgodnie z cennikiem, opublikowanym na stronie internetowej Ośrodka: https://www.juzo.com/pl/osrodek-diagnostyczny-jcc, z zastrzeżeniem iż wysokość należności za udzielane świadczenia zdrowotne uzależniona jest od przeprowadzonych badań.
5. Świadczenia zdrowotne udzielane są nieodpłatnie w przypadku zawarcia przez Ośrodek umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych z Narodowym Funduszem Zdrowia. Świadczenia udzielane nieodpłatnie dotyczą świadczeń w zakresie objętym umową z Narodowym Funduszem Zdrowia, na rzecz osób uprawnionych do otrzymania tego rodzaju świadczeń.
6. W zakresie odpłatnych świadczeń zdrowotnych pacjent, przed rozpoczęciem udzielanego świadczenia zdrowotnego, zapoznaje się z ceną danego świadczenia obowiązującą w Ośrodku.
§ 10. Udostępnianie dokumentacji medycznej
- Ośrodek prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji.
- Ośrodek prowadzi, archiwizuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.2020.849 t. j. ze zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz.U.2020.666 t. j. ze zm.), a także zgodnie z innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
- Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci elektronicznej.
- Ośrodek udostępnia dokumentację medyczną pacjentów podmiotom i organom uprawnionym bez zbędnej zwłoki.
- W przypadku wydania oryginału dokumentacji medycznej Ośrodek pozostawia kopię lub pełny odpis wydanej dokumentacji medycznej pacjenta w dokumentacji wewnętrznej Ośrodka.
- W przypadku gdy udostępnienie dokumentacji medycznej podmiotom i organom do tego uprawnionym bez zbędnej zwłoki nie jest możliwe, odmowa w formie elektronicznej lub papierowej wymaga podania przyczyny.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
1) do wglądu w siedzibie Ośrodka,
2) poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii,
3) poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji,
4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,
5) na informatycznym nośniku danych. - Za udostępnienie dokumentacji medycznej pierwszorazowo pacjentowi lub osobie przez niego upoważnionej w żądanym przez niego zakresie Ośrodek nie pobiera opłat. Za udostępnienie dokumentacji medycznej kolejny raz w tożsamym zakresie Ośrodek może pobierać opłaty.
- Maksymalna wysokość opłaty za:
1) jedną stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,002,
2) jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,00007,
3) udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych – nie może przekraczać 0,0004
– przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 504 ze zm. t.j.), począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło ogłoszenie.
§ 11. Prawa i obowiązki pacjentów Ośrodka
- Pacjent Ośrodka ma w szczególności prawo do:
1) świadczeń zdrowotnych w zakresie wskazanym w niniejszym regulaminie, realizowanych z należytą starannością, w sposób zgodny z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej, zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych, a także w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie procedurami;
2) informacji o swoim stanie zdrowia, udzielanej w ramach świadczeń zdrowotnych w zakresie wskazanym w niniejszym regulaminie oraz wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub odmowy takiej zgody po uzyskaniu informacji o swoim stanie zdrowia;
3) dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych oraz ochrony danych zawartych w dokumentacji medycznej;
4) zachowania w tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny, w szczególności udzielających mu świadczeń zdrowotnych, informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego;
5) poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania mu świadczeń zdrowotnych;
6) uzyskania natychmiastowej pomocy medycznej w przypadku konieczności udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia. - Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w
Ośrodku ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownika Ośrodka, o którym
mowa w § 12 poniżej. - Pacjent Ośrodka ma obowiązek:
1) przestrzegać regulaminu organizacyjnego Ośrodka;
2) udzielać personelowi Ośrodka prawdziwych i kompletnych informacji o swoim stanie zdrowia oraz przyjmowanych lekach, zgodnie z posiadaną w tym zakresie wiedzą;
3) stosować się do wskazówek i zaleceń personelu medycznego Ośrodka;
4) stosować się do wyznaczonych terminów realizacji świadczeń zdrowotnych;
5) stosować się do wskazówek i zaleceń personelu medycznego Ośrodka;
6) kulturalnie zwracać się do personelu Ośrodka oraz innych pacjentów Ośrodka;
7) stosować się do przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych;
8) terminowo uiszczać wszelkie opłaty wynikające z udzielonych świadczeń zdrowotnych;
9) szanować mienie Ośrodka;
10) przestrzegać zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu lub środków odurzających na terenie Ośrodka.
§ 12. Sposób kierowania Ośrodkiem
- Ośrodkiem kieruje Kierownik Ośrodka, którym jest p. Sławomir Pyszniak.
- Kierownik Ośrodka reprezentuje Ośrodek na zewnątrz.
- Kierownik Ośrodka jest przełożonym służbowym wszystkich pracowników.
- Kierownik Ośrodka odpowiada za zapewnienie udzielania świadczeń zdrowotnych wyłącznie przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom sanitarnym.
- Podczas nieobecności Kierownika Ośrodka zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.
- Do podstawowych obowiązków i uprawnień Kierownika Ośrodka należy:
1) organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników;
2) zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny podległych pracowników;
3) podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, karania i zwalniania pracowników;
4) dbanie o podnoszenie kwalifikacji zawodowych i dążenie do utrzymania wysokiej sprawności zawodowej osób udzielających świadczeń zdrowotnych pacjentom;
5) zapewnianie racjonalnego i efektywnego gospodarowania lekami i wyrobami medycznymi;
6) zapewnienie prawidłowej obsługi i konserwacji sprzętu medycznego;
7) zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych.
§ 13. Przepisy porządkowe
- Ośrodek czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 18.00.
- Poradnie specjalistyczne pracują zgodnie ze szczegółowym grafikiem i przyjmują pacjentów zapisanych na określone godziny.
- Zapisy na wizyty lekarskie przyjmowane są w godzinach pracy Ośrodka telefonicznie lub osobiście.
- Wizyty domowe realizowane są w miarę potrzeb pacjentów, po uzgodnieniu z lekarzem.
§ 14. Postanowienia końcowe
1. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia go przez Kierownika Ośrodka.
2. Niniejsry regulamin będzie na bieżąco zmieniany i uzupehiany w miaĘ zmianzachodących w stnrkturze organizacyjnej Ośrodka oraz złnian wynikających z óowiąujących przepisów prawa.
3. Niniejsry regulamin podlega w}ryrieszeniu w widoczny sposób w miejscu świadczeń zdrowotnych przez Ośrodek, jak również zaśanie udostępniony internetowej Ośrodka.